۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » در آیینه ی تاریخ
  • شناسه : 302
  • 06 سپتامبر 2010 - 9:50
  • ارسال توسط :
باید بصیرت داشته باشیم تا سقیفه تکرار نشود

باید بصیرت داشته باشیم تا سقیفه تکرار نشود

اگر قرار است ما شیعه باشیم و نیز شیعه بمانیم ؛ باید نسبت به ذاوت مقدسه ی معصومین کسب معرفت نموده و بصیرت و بینش دینی داشته باشیم تا سقیفه تکرار نشود .وی افزود : هدف از راه اندازی چنین پایگاه هایی کسب معرفت نسب به  خاندان وحی بوده تا این شناخت بتواند گره گشا از […]

اگر قرار است ما شیعه باشیم و نیز شیعه بمانیم ؛ باید نسبت به ذاوت مقدسه ی معصومین کسب معرفت نموده و بصیرت و بینش دینی داشته باشیم تا سقیفه تکرار نشود .وی افزود : هدف از راه اندازی چنین پایگاه هایی کسب معرفت نسب به  خاندان وحی بوده تا این شناخت بتواند گره گشا از مشکلات ما در زندگی روز مره یمان  باشد .

عکس از آرشیو

طی حکمی از طرف  حجت السلام و المسلمین سید محمد جواد موسوی ، مدیر موسسه ی بین المللی امام حسن مجتبی علیه السلام ، جناب آقای حسین مداحی به عنوان مدیر پایگاه جامع اطلاع رسانی امام حسن مجتبی علیه السلام منصوب شد.
حسین مداحی طی تشریح برنامه های خود در اداره ی امور فرهنگ دینی در همه ی شئون اظهار داشت :
اگر قرار است ما شیعه باشیم و نیز شیعه بمانیم ؛ باید نسبت به ذاوت مقدسه ی معصومین کسب معرفت نموده و بصیرت و بینش دینی داشته باشیم تا سقیفه تکرار نشود .وی افزود : هدف از راه اندازی چنین پایگاه هایی کسب معرفت نسب به  خاندان وحی بوده تا این شناخت بتواند گره گشا از مشکلات ما در زندگی روز مره ی ما باشد .
مدیر پایگاه جامع اطلاع رسانی امام حسن مجتبی علیه السلام افزود :
زندگانی امام مجتبی علیه السلام یک نمونه ی بارز برای این مطلب است که ما بدانیم و بفهمیم اطاعت از ولی فقیه به چه معناست . جایی که بزرگانی همچون سلیمان بن صرد و حجر بن عدی به ولی فقیه زمان خویش اعتراض و اهانت می کنند ، به این نتیجه می رسیم که اگر نسبت به امام معصوم شناخت کافی وجود داشت ، هیچوقت نمونه ی چنین اعتراضاتی بوجود نمی آمد .
اعتراضاتی که در زمان پس از رحلت پیامبر هم بود و علی علیه السلام را به سازش دعوت می کرد . و در اثر عدم شناخت کافی نسب به ولی الامر ، اعتراضات به حدی رسید که در زمان امام رضا علیه السلام ایشان درباره ی آن اتفاقات دردناک و اعتراضات فرمودند :
ارتدّ الناس بعد النبی الاّ ثلاث . همه ی مردم بعد از پیامبر کافر شدند جز سه نفر . حالا باید ببینیم این سه نفر چه کسانی بودند که خود این حدیث هم ، بسیار جای گفتگو دارد و درِ جدیدی را در باب مظلومیت خاندان عصمت ، به روی ما می گشاید .
حسین مداحی در پایان گفتگویش افزود :
امیدواریم بتوانیم با شناساندن چهره ی واقعی امام مجتبی و زوایای قیام ایشان و نیزه سیره ی حضرت ، بصیرت کافی برای مقابله با فتنه های گذشته و یا احتمالی  کسب نماییم چرا که تاریخ زندگانی این امام همام پر از نکات بسیار مهم  و آموزنده می باشد .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.