۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ به شبهات درباره امام مجتبی(ع)
  • شناسه : 193
  • 16 جولای 2010 - 19:13
  • ارسال توسط :
آیا امام خمینی به امام علی و امام حسن اعتراض داشته است؟

آیا امام خمینی به امام علی و امام حسن اعتراض داشته است؟

 آیا امام خمینی (ره) در مورد موافقت علی (ع) با صلح در جنگ صفین و نیز به امام حسن (ع) در مورد قبول خلافت معاویه، اعتراض داشته است؟ و گفته است که علی (ع) و حتی پیامبر(ص) نتوانستند حکومت اسلامی را برقرار کنند ؟پاسخ: اینکه امام راحل به حضرت امیرالمؤمنین(ع) یا امام حسن مجتبی (ع) […]

 آیا امام خمینی (ره) در مورد موافقت علی (ع) با صلح در جنگ صفین و نیز به امام حسن (ع) در مورد قبول خلافت معاویه، اعتراض داشته است؟ و گفته است که علی (ع) و حتی پیامبر(ص) نتوانستند حکومت اسلامی را برقرار کنند ؟
پاسخ:
اینکه امام راحل به حضرت امیرالمؤمنین(ع) یا امام حسن مجتبی (ع) اعتراض داشته‌اند سخنی سخیف، زشت و بهتانی عظیم و بی مایه و عاری از حقیقت می‌باشد. آری امام خمینی مانند هر مؤمن دیگر از بروز این حوادث بسیار رنجیده خاطر بوده است، چنانچه خود امام علی (ع) و امام حسن (ع) رنجیده خاطر بودند ولی این هرگز به معنای اعتراض به امام معصوم نیست و آن ارادتی که امام خمینی به ائمه اطهار علیهم السلام داشت قابل توصیف نیست. آری حضرت امام تأسف می‌خوردند از اینکه اوضاع جامعه‌ اسلامی به گونه‌ای شد که امام علی (ع) ناچار به پذیرش حکمیت شد و بسیار متأسف بودند که اوضاع بگونه‌ای شده است که امام حسن مجتبی علیه السلام بر خلاف میل باطنی خود تن به صلح داد و ای کاش جامعه آن روز این قدر رشید و قدرشناس بود که اطراف این اولیاء خدا را خالی نمی‌کردند و تن به آن فضاحت‌ها نمی‌دادند، تأسف و تأثر امام در این حوزه بوده است، تمام هستی امام خضوع و انقیاد در برابر اولیاء معصوم خداوند کریم و اهل البیت و عترت رسول اکرم (ص) بود .

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.