۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » معارف معاریف
  • شناسه : 184
  • 12 جولای 2010 - 10:29
  • ارسال توسط :
عهدنامه مالک اشتر، رساتر از اعلامیه جهانی حقوق بشر است

عهدنامه مالک اشتر، رساتر از اعلامیه جهانی حقوق بشر است

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای هیئت امنا و مسئولان بنیاد بین المللی نهج البلاغه، طی سخنانی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کردند:جامعه و نظام اسلامی باید بیش از پیش از معارف این کتاب ارزشمند بهره مند شود، ولی متاسفانه تا حدودی […]

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای هیئت امنا و مسئولان بنیاد بین المللی نهج البلاغه، طی سخنانی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کردند:جامعه و نظام اسلامی باید بیش از پیش از معارف این کتاب ارزشمند بهره مند شود، ولی متاسفانه تا حدودی در این باره کوتاهی کرده ایم.

 

سیاست ما باید از عهدنامه مالک اشتر الهام بگیرد

ایشان با تاکید بر لزوم بهره مندی از معارف نهج البلاغه در عرصه مسایل اجتماعی کشور، افزودند:اخلاق و سیاست ما باید مبتنی بر عهدنامه مالک اشتر و حکمت های نهج البلاغه باشد و امیدواریم که خداوند توفیق شناخت و درک معارف اهل بیت (ع) را به همه ما عنایت کند.

معظم له همچنین ضمن تشکر از خدمات بنیاد بین المللی نهج البلاغه، اظهار داشتند: کتاب نهج البلاغه و فرمایشات امیر المومنین(ع) هویت و سرمایه ماست؛ چرا که ما را در دنیا به نام علی (ع) و نهج البلاغه ایشان می شناسند؛ بنابراین تلاش برای معرفی هرچه بهتر این ذخایر علم و معرفت کار بسیار ارزشمندی است.

ایشان با اشاره به این که آشنایی کم ما با معارف نهج البلاغه یک نقصان به شمار می رود، ادامه دادند: کتاب نهج البلاغه باید بیش از این ها در سطح دانشگاه ها و مجامع علمی کشور مطرح شود.

لزوم بهره گیری بیشتر حوزه از نهج البلاغه

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که نهج البلاغه برای انسان الهام بخش و باور آفرین است، یادآور شدند:امروز حوزویان باید از نهج البلاغه الهام بگیرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از آیات قرآنی در مورد امتیازات خاص امام علی (ع)، ابراز داشتند: افرادی غیر از شیعه و مسلمان هم به عظمت کلام امیر مومنان(ع) در نهج البلاغه اذعان داشته اند و باید دانست که عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر در مسایل حکومت و سیاست بسیار ارزشمندتر و رساتر از اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.