آنچه از کتب معتبره برميآيد اينست که: دامادي حضرت قاسم در کربلا و تزويج او با فاطمه بنت الحسين صحت ندارد. به علاوه امام حسين (ع) دو دختر داشته است، يکي بنام سکينه که بفرموده شيخ طبرسي، امام حسن (ع) او را بعقد عبدالله بن الحسن (ع) در آورده ولي پيش از زفاف، عبدالله به […]
آنچه از کتب معتبره برميآيد اينست که: دامادي حضرت قاسم در کربلا و تزويج او با فاطمه بنت الحسين صحت ندارد. به علاوه امام حسين (ع) دو دختر داشته است، يکي بنام سکينه که بفرموده شيخ طبرسي، امام حسن (ع) او را بعقد عبدالله بن الحسن (ع) در آورده ولي پيش از زفاف، عبدالله به شهادت رسيد و ديگري بنام فاطمه که زوجه حسن مثني بوده و در کربلا هم حضور داشت،
و امام حسين (ع) دختر ديگري نداشته تا حضرت قاسم با او ازدواج نمايد.
و اگر با استناد به بعضي از کتب براي امام دختري ديگر هم ثابت شود آن دختر فاطمه صغري بوده که در کربلا نبوده و در هنگام حادثه کربلا در مدينه حضور داشت.
محدث نوري در کتاب لؤلؤ و مرجان ميفرمايد: بمقتضاي تمام کتبي که معتبرهاند و در فن حديث و انساب و سير نوشته شده است، نميتوان براي حضرت سيدالشهداء دختر قابل تزويج بيشوهري پيدا کرد که اين قضيه با قطع نظر از صحت و سقم آن بحسب نقل، وقوعش ممکن باشد و
اما قضيه زبيده و شهربانو و قاسم ثاني در خاک ري و اطراف آن که در السنه عوام دائر شده ، از خيالات واهيه است و شواهد کذب بودن آن بسيار است و تمام علماي انساب متفقند که از قاسم بن الحسن نسلي باقي نمانده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.
طراحی سایت : راستچین