۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیره ی امام مجتبی علیه السلام
  • شناسه : 202
  • 17 جولای 2010 - 13:28
  • ارسال توسط :
پاداش زيارت پيامبر صلى الله عليه و آله و على عليه السلام و فرزندان او

پاداش زيارت پيامبر صلى الله عليه و آله و على عليه السلام و فرزندان او

صدوق با سند خود از امام صادق عليه السلام نقل كرده كه فرمود:[ امام ] حسن بن على عليه السلام از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله پرسيد: پدرم! پاداش كسى كه تو را زيارتكند، چيست؟ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود:فرزندم! هركس مرا ـ زنده باشم يا مرده ـ پدرت، برادرت، […]

صدوق با سند خود از امام صادق عليه السلام نقل كرده كه فرمود:[ امام ] حسن بن على عليه السلام از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله پرسيد: پدرم! پاداش كسى كه تو را زيارتكند، چيست؟ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود:فرزندم! هركس مرا ـ زنده باشم يا مرده ـ پدرت، برادرت، يا تو را زيارت كند، بر عهده من است كه در قيامت او را ديدار كنم و از گناهانش برهانم.

۳ ـ ابن قولويه با سند خود از امام صادق عليه السلام نقل كرده است كه آن حضرت فرمود:
[ امام ] حسن عليه السلام به رسول خدا صلى الله عليه و آله عرض كرد: پدربزرگ! پاداش كسى كه تو را زيارت كند، چيست؟ رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود:
فرزندم! هركس مرا ـ در زندگى و پس از مرگم ـ يا پدرت را زيارت كند، بر عهده خدا است كه من در قيامت او را زيارت كنم و از گناهانش برهانم.
۴ ـ صدوق با سند خود از امام صادق عليه السلام و او از پدران بزرگوار خود نقل كرده است:
[ امام ] حسن عليه السلام به پيامبر خدا صلى الله عليه و آله عرض كرد: پدربزرگ! پاداش كسى كه به ديدار تو آيد، چيست؟ آن حضرت فرمود: هركس مرا، پدرت، تو يا برادرت را زيارت كند، بر عهده من است كه در قيامت او را ديدار كنم؛ تا از گناهانش برهانم.
۵ ـ شيخ طوسى با سند خود از معلّى بن جعفر نقل كرده است:
امام حسن عليه السلام عرض كرد: اى رسول خدا! پاداش كسى كه ما را زيارت كند، چيست؟ آن حضرت فرمود: هر كس مرا پدرت را، برادرت را يا تو را ـ در زندگى يا پس از مرگ ـ زيارت كند، بر عهده من است كه در قيامت او را نجات دهم.
۶ ـ شيخ طوسى با سند خود از امام صادق عليه السلام نقل كرده است كه آن حضرت فرمود:
روزى حسن بن على عليه السلام بر دامان رسول خدا صلى الله عليه و آله بود كه سربلند كرد و پرسيد: پدربزرگ! كسى كه پس از مرگت تو را زيارت كند، چه پاداشى دارد؟ آن حضرت فرمود:
فرزندم! هركس پس از مرگم به زيارتم بيايد، بهشت بر او واجب است. هركس پس از مرگ پدرت به زيارت او بيايد، بهشت بر او واجب است. هركس پس از مرگ برادرت به زيارت او بيايد، بهشت بر او واجب است. هركس پس از مرگ تو به زيارت تو بيايد، بهشت بر او واجب است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.